A Blue újjávarázsolt irodája maga a nagybetűs bemutatóterem

A Blue Business Interior Kft. újjávarázsolt irodája a modern munkakultúra igazi reprezentánsa, ahol szinte minden megtalálható, amire ma egy versenyképes cégnek szüksége lehet.

Mindig pikáns dolog ellátogatni egy irodakialakítási piacon tevékenykedő cég munkahelyére, ezúttal a Blue Business Interior Kft. (Blue) teljesen újjáalakított irodájában néztünk körül a BSR Centerben a Váci úton. A Blue egyébként különleges helyet foglal el a piacon, hiszen nem kizárólag tervezők vagy irodabútor-forgalmazók, hanem tértanácsadók, ahogy Kis Károly ügyvezető fogalmaz. A mottójuk, amely a falon is feltűnik: „Business interior for inspiring workspaces.” Mint már annyiszor beszéltünk róla, valóságos forradalom zajlik az irodákban, a modern munkakultúrák tudományos alapon formálódnak, az Y- és Z-generációk hangsúlyos szerepe a munkaerőpiacon, valamint a technológiai fejlődés átalakította az emberi kapcsolatokat, munkastílusokat, és ekképpen vadonatúj térszerkezetű irodákra van szükség.

A Blue térszervezéssel foglalkozik az adott ügyfél tevékenységének és munkamódszerének ismeretében, vagyis a tervezést megelőzi a munkahelynek szánt terület feltérképezése és elemzése, hogy a fizikai adottságok és a leendő munkafolyamatok milyen szerkezetű és típusú iroda kialakítását igénylik. Az iroda egy egységes ekoszisztémának tekinthető, vagyis valójában egy kis mini civilizáció, ahol változatos terek találhatók, teszi hozzá Kis Károly. A Blue – amely a Steelcase helyi irodájából fejlődött a hazai irodapiac meghatározó szereplőjévé – a Steelcase tudományos kutatásainak eredményeit reprezentálja, amikor az újjáformált munkahelyén körbenézünk. Valójában ez az ún. Power of Place bemutatóterme.

A térszerkezet az „I, we, owned és shared” tipológiára épül, ahol a nyitott terek és a szegmentált helyiségek egészséges egyensúlyát is meg kell teremteni. Az „owned” a dedikált, míg a „shared” a megosztott munkaállomásokat jelenti, hiszen a kollégák egy része tevékenységüknél fogva (pl. értékesítő) sok időt töltenek távol az irodától, így ugyanazt az íróasztalt többen is használhatják. Itt külön érdekesség, hogy egy foglalási rendszer szerint már órákkal az irodába érkezés előtt jelezhetik a munkatársak, hogy szükségük lesz egy íróasztalra. Az „I” helyszíne a csendes szoba, ahol néhány percre relaxálhat bárki, vagy éppen összeszedheti a gondolatait. Ezen kívül videokonferenciára vagy éppen informális megbeszélésre is alkalmas zárt vagy nyitott tárgyalók is rendelkezésre állnak a „we” jegyében.

Tehát a Blue irodája egy élő munkalabor, ahol a munkahely egyben bemutatóterem is, hiszen a nagy tárgyaló mellett a Steelcase legújabb termékei sorakoznak, amelyek már a dolgozók jólétének szolgálatában állnak, elég ha csak a 3D-s irodaszékekre gondolunk. Az új munkahely kialakítása egyben a Blue értékrendjét és brandjének megújulását is tükrözi, hiszen mindent a transzparencia, a funkcionalitás, az interakció és az egészséges környezet ural. A teljesen egyterű irodában a munkaállomások az ablak mellett kaptak helyet, ahol különleges elemek az esztétikus, hangfogó felhők a mennyezeten. A középső sávban találhatók az üvegfalakkal határolt közösségi terek (tárgyalók, vezetői szoba, csendes szoba, nyitott multifunkcionális tárgyaló), ahol néhány helyen hanggátló panelek segítik a nyugodt kommunikációt.

Rögtön a bejárat mentén alakították ki a konyha-étkezőt, az ún. work cafét, ahol otthonos körülmények között kávézás közben dolgozhatunk is. Ezáltal elmosódnak a határok az otthon és a munkahely között, amely oldja a munkahelyi stresszt, és a lazább környezet inspirálja a dolgozókat. A Blue work caféja egyébként négy zónára oszlik, hiszen a szeparált bokszban a nappali fílingje érvényesül, miközben azzal szemben a konyhabútorba épített képernyő a céges infókat közvetíti, így minden munkatárs naprakész az ügyeket illetően. Majd ha tovább lépünk a terasz felé, akkor a konyhafunkció kerül előtérbe, illetve azzal szemben a kávézó jelenik meg.

Az irodát mintegy keretbe foglalja a körbefutó terasz, amely itt a belvárosban aranyat ér, ráadásul fantasztikus kilátás nyílik a Budai hegyekre. Perspektívából tehát nincs hiány, mint ahogy ha valaki át akarja formálni az irodáját, akkor itt számtalan ötletet megismerhet, vagyis az elmélet a gyakorlatban realizálódik. Ahogy Kis Károly összegzi, az ő irodájuk és bemutatótermük maga a spaceware, amelyben van egy kicsi hardware és van egy kicsi software, vagyis minden egy helyen látható.


Hozzászólások