A Blue Cube Az Év Irodaháza Közönségdíj győztese

Az iroda.hu csoport által IV. alkalommal megrendezésre került „Az Év Irodája” verseny „Az Év Irodaháza Közönségdíj” kategóriájában a szakmai zsűri értékelése alapján a Blue Cube Irodaház nyert. Interjú a győztessel és a zsűri tagjával, az IFK képviselőjével

1. Interjú Sermer Katalinnal, az S IMMO Hungary ügyvezető igazgatójával

– Mit "tud" a Blue Cube Irodaház, amiért kedvelik a bérlők?

– A Blue Cube a kezdetektől fogva töretlen népszerűségnek örvend, köszönhetően az épület egyre bővülő szolgáltatásainak, a kitűnő lokációnak, a korszerű műszaki adottságoknak és kiemelkedő ár-érték aránynak, amelyek mind a jelenlegi bérlőinknek, mind a leendő partnereknek kulcsfontosságúak. A 2013 során lezajlott teljes külső-belső megújulás rávilágított arra, hogy a Váci úti irodafolyosó rendkívül erős mezőnyében is versenyképes tud lenni egy 2002-ben épült irodaház a megfelelő technikai fejlesztések és esztétikai frissítések révén. Nem utolsó sorban szeretnénk hinni, hogy a személyes kontaktus a bérlőinkkel, a tulajdonosi hozzáállás, a rugalmasság a felmerülő kérések esetén ugyancsak hozzájárul az épület közkedveltségéhez.

– Az elmúlt válságos években mik az Önök tapasztalatai, hogyan változtak meg a bérlői igények, milyen új szolgáltatásokat igényelnek?

– A bérlőkkel folytatott tárgyalások, bejárások során világossá vált számunkra, hogy a kulcsszó a rugalmasság, minden tekintetben. A bérlők egyértelműen azokat a lehetőségeket preferálják, ha az irodaigényeik mind térbeli, vagy időbeli vonatkozásban módosíthatók. Ebből következik, hogy bérbeadóként nagyfokú flexibilitást kell tanúsítsunk, nemcsak alkalmazkodva az új idők követelményeihez, hanem elébe menve a változásoknak, folyamatosan bővítve az épületeinkben elérhető szolgáltatások körét. Természetesen a Blue Cube esetében a jó megközelíthetőség és a korszerű műszaki megoldások mellett a hatékony irodaterek és az épületen belüli, illetve annak közvetlen környezetében elérhető szolgáltatások (bevásárlóközpont, benzinkút, stb.) is fontos szerepet játszanak.

– A jövőben hogyan változnak-fejlődnek még a szolgáltatások egy igazán népszerű irodaházban?

– A teljes magyarországi S IMMO portfolió a megújulás időszakát éli. Mivel bérlőinkkel gyakorlatilag napi kapcsolatban vagyunk, igyekszünk az ő igényeiket is figyelembe venni a jövőben várható fejlesztések, illetve a szolgáltatások körének bővítése terén. A Blue Cube esetében az étterem, a shop és a konferencia terem mellett 2013-ban a belső kertben pétanque pályát létesítettünk, és hamarosan megkezdődik a fitnesz terem kiépítése is, amely bérlőink rendelkezésére áll.

Kalmár Zoltán, Sermer Katalin, Horváth Emese

+++

2. Interjú Horváth Emese ingatlanszakértővel, a szakmai zsűri tagjával, az IFK képviselőjével

– Melyek voltak az értékelési szempontok?

– Idén a korábbiaktól eltérő módon került kiírásra az irodaház kategória, így részben az értékelés szempontjai is változtak. A piaci helyzetnek megfelelően 2013-ban mindössze egy új épület „gazdagította” a kínálatot, ezért előtérbe kerültek – végre – azok a korábban is értékes épületek, melyeknek megújulása, szinten maradása valódi értéket jelent. Négy szempontot vettünk figyelembe az értékelésnél: természetesen az internetes szavazás eredménye az egyik tényező, hiszen hogy lehetne értékelni egy nevezőt, ha 10 alatti számban kap csak szavazatokat (vagyis még a benevező személy sem veszi a fáradságot a napi szavazásra). Emellett nagy súllyal esett latba a bérlők véleménye, itt kérdőíves válaszadás volt, névtelenül, telefonos megkérdezéssel. Majd az épületbejárások korrigálták ezeket a tapasztalatokat, így alakult ki a zsűri véleménye, és a végső pontozásba természetesen beleszámított a díjat támogató szakmai szervezet, az IFK véleménye is.

– Mik azok a jellemzők, szolgáltatások a versenyző irodaházakban, amelyek miatt az alkalmazottak, cégek szeretnek ott dolgozni?

– A szolgáltatások ma már oly mértékben elvártak egy normál „A” kategóriás irodaházban – hivatalosan mindegyik nevezett épület ebbe a kategóriába tartozik –, hogy ebben nehéz különbséget találni. Az épület minősége, környezetének kialakítása, megközelíthetősége sokkal fontosabb szempont volt a bérlők számára. Ám a legerősebbnek a személyes benyomások minőségét éreztük, vagyis az üzemeltetői, bérbeadói kapcsolattartás módja erősen meghatározta a bérlők vélekedését az adott épületekről.

– Miért a Blue Cube nyert?

– A 10 jelentkezőből négy házat találtunk érdemesnek a díjazásra. Visszafelé haladva, 3. lett a Bartók Udvar, ahol értékeltük az eddigi megújulási lépéseket, a környezetvédelmi intézkedéseket, és persze a piacon kimagaslónak számító bérbeadottságot. Másodikként a Corvin Irodaházak kerültek ki, itt az átadás óta megőrzött magas színvonal mellett a megújított bérleti szerződések aránya és a bérlői elégedettség számított. Első helyezett pedig a Blue Cube irodaház lett. Ez az épület ment át a legnagyobb mértékű változáson az elmúlt évben. Egybérlős épületből igazi több bérlős ház lett, kibővültek a szolgáltatások, és több részletében megújult az épület gépészete, belső kialakítása. Ehhez társul még egy kitűnő új arculat, mellyel teljes mértékben sikerült újrapozícionálni és sikeressé tennie az irodaházat a piacon. Van egy különdíjasa is a kategóriának: a Green House egy év alatt kivívta bérlői legteljesebb megelégedettségét, és nem csak az épület újdonságából adódó kitűnő minősége, hanem a környezettel való igazán baráti viszonya, és az az igényesség, amivel a bérlők minél jobb közérzetét szeretné biztosítani a fejlesztő.

– Ön a verseny egyik szakmai támogatójának, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesületnek (IFK) képviseletében vett részt a zsűri munkájában. Ebben a minőségében mit gondol a versenyről, mennyiben képes támogatni egy ilyen nagy szabású rendezvény a hazai ingatlanpiacot?

– Az IFK a közelmúltban is rendszeresen kereste az alkalmat, hogy a szervezet tevékenységéhez közel álló, értéket képviselő szakmai eseményeken aktívan részt vegyen. Ennek egyik direkt formája az IFK által létrehozott Ingatlanfejlesztés Napja, minden év november 20-án. Céljainknak megfelelően örömmel működik együtt az IFK olyan további szakmai partnerekkel, ahol hasonlóan igényes elképzelésekkel találkozunk. Ezért is vettünk részt a zsűri munkájában, és az Év Irodaháza kategória kitűnő alkalom volt megmutatni azt is, hogy elkötelezettek csak a jó minőség iránt vagyunk, elfogultság nélkül. Emellett  örömmel láttuk, hogy az iroda.hu ilyen széles bázist megszólított.

– Mindig fontos elem a szakmaiság. Az Év Irodája verseny esetében ez hogyan érvényesült meglátása szerint?

– Már a korábbiak alapján szimpatikus volt számunkra az értékelések alapossága, kiterjesztése minden fontos részterületre, mely ugyancsak a pártatlan döntéshozatalt segítette elő, és az az alapos szakmai munka, amit az iroda.hu munkatársai végeztek ezen a téren. A gála helyszíne szintén méltó volt az egész versenyhez, egy gyönyörű környezetben eltöltött estén vehettünk részt. Érdekes volt tapasztalni, hogyan fejlődött az elképzelés az elmúlt négy évben, miként váltották a farmereket az öltönyök. Színvonalas volt a műsorvezetés, emellett talán a díjátadó ceremóniát lenne még érdemes feszesíteni, bár láthatóan örömmel maradt együtt a vendégek jelentős része a késői órákban is.
 

Az Év Irodája versenyről minden információ itt olvasható.


Hozzászólások